3+1 tipp, hogy mielőbb megtaláld a vevődet, bérlődet!

Az ingatlanokkal először a fotókon keresztül találkozik a potenciális vásárló, így egyáltalán nem elhanyagolható, hogy milyenek azok a képek. De mégis mitől lesz jó egy ingatlanról készült fénykép és mi legyen rajta? Erre adunk most néhány tippet.

Az ingatlan.com adatai alapján egy látogató átlagosan 4 másodpercig néz meg egy hirdetéshez feltöltött képet, azaz ennyi időd van megnyerni a potenciális vásárlódat, bérlődet. Ráadásul 2020 augusztusában azoknak az eladó lakásoknak az oldalát, ahová töltöttek fel fényképet átlagosan majdnem ötször, a fotóval illusztrált kiadó lakások oldalát pedig átlagosan négyszer többen tekintették meg, mint azokat az oldalakat, ahová nem kerültek fel az ingatlanról képek. A fotók sikere sokszor apróságokon múlik: a rosszul megválasztott napszak, vagy egy-egy rendetlenebb szoba miatt azonnal továbbléphetnek az érdeklődők, esélyt sem adva az ingatlannak. Mutatjuk, mire érdemes figyelned, mielőtt fényképezni kezdesz!

Fotózz világosban!

A fényes nappal készített fénykép pozitívabb benyomást kelt, hiszen jobban látszanak a részletek mint egy félhomályban elkapott fotón. Érdemes tehát az ingatlanról készült fotókat a lehető legvilágosabb napszakban elkészíteni, ha pedig erre nincs lehetőség, minden fényforrást használni – ez persze nem zárja ki, hogy pár esti hangulatfotót is feltölts pluszban (főleg, ha például egy kandalló is van az ingatlanban), de lehetőleg ne ez legyen a hirdetésed nyitóképe.

Legyen rend!

A fényviszonyokhoz hasonlóan egy szépen kitakarított, rendezett lakásról készített fotó sokkal vonzóbb lehet az érdeklődők számára, próbáld az ingatlan legjobb formáját megmutatni! Azt is érdemes végig gondolnod, és objektíven felmérned, hogy mennyire zsúfolt a lakás: lehet, hogy a fotó erejéig érdemes pár dolgot félretenni, hogy a képen lévő tárgyak sokasága ne vonja el az érdeklődők figyelmét az ingatlanról. Ne felejtsd el, hogy a hirdetések között böngészők a saját következő otthonukat keresik, magukat szeretnék elképzelni a terekben, ez pedig sokkal könnyebb, ha egy letisztult képet látnak.

Készüljön fotó több szögből!

Gondolj bele, hogy aki most látja először az ingatlant, az szeretne már a fényképek alapján minél több benyomást szerezni, hogy el tudja dönteni, kíváncsi-e élőben is az adott ingatlanra vagy sem. Éppen ezért fontos, hogy több szögből, minél nagyobb perspektívából megmutasd nekik: fotózz például a sarokból, hogy a lehető legtöbb rész beleférjen a képbe! A fekvő formátum szintén jó ahhoz, hogy minél több részlet ráférjen a fotódra, részesítsd előnyben ezeket az álló képekkel szemben! Fontos, hogy egyenes képeket készíts, ha pedig szükséges, a feltöltést követően forgasd el a fotókat, a fejük tetejére állított verziókat senki sem kedveli.

+1: fontos a minőség!

A hirdetésekhez készíts éles fotókat, amin minden részlet jól kivehető! Ha elsőre nem sikerül, próbáld újra! Az éles, jó beállítású képek elengedhetetlenek ahhoz, hogy kedvező első benyomást alakítsanak ki a potenciális vevők az ingatlanról. Figyelj tehát a fotó minőségére, a megfelelő szögre és kompozícióra! Szintén fontos, hogy ez most nem az egyedi, művészi fotók ideje: semmiképpen ne használj olyan optikát, ami torzít, hiszen ezek hátráltatják az érdeklődőket abban, hogy megismerjék az ingatlanod adottságait. Ma már ezt megteheted egy jó kamerával rendelkező mobiltelefon segítségével is, de ha van ennél profibb eszközöd, ne felejtsd el használni!

Forrás: Ingatlan.com
ingatlan.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.